Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
Off the Record - Piotr Pluciński o kinie Off the Record - Piotr Pluciński o kinie Off the Record - Piotr Pluciński o kinie

12.03.2013
wtorek

Inwestorze z Zachodu, czekamy na Twoje pieniądze. W zamian oddamy Ci nasze kobiety

12 marca 2013, wtorek,

Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego postanowiła – jak nazwa wskazuje – zadbać o promocję regionu i zareklamować się w zachodniej telewizji. Na jej zlecenie powstała kampania zatytułowana „Inwestor jest gwiazdą w Małopolsce”, a pierwszą jej odsłonę stanowią kilkudziesięciosekundowe klipy reklamowe. Klipy, które już teraz budzą (a przynajmniej powinny!) kontrowersje – bazując na najprostszych skojarzeniach,  wpisują się raczej w promocję seksturystyki, niż regionu samego w sobie.

Klipy są trzy, a ich centralną postacią jest przystojny i tajemniczy „inwestor”. W pierwszym z nich oglądamy ceremonię wręczenia nagród, której faworytem jest… George Clooney, a przynajmniej aktor do niego bardzo podobny. Kobiety są nim wyraźnie znudzone, ale oto okazuje się, że zwycięża nie on, a wspomniany „inwestor”. W drugim klipie pojawia się scena ze ślubu. Dochodzi tam do rozwinięcia tej sytuacji – gdy w kościele pojawia się „inwestor”, panna młoda natychmiast zbiega z ołtarza i wpada mu w ramiona. Klip trzeci rozgrywa się na lotnisku, na którym znów pojawia się Clooney-sobowtór. Tłum kobiet forsuje wówczas barierki, mija go i dopada pojawiającego się gdzieś w tle, skromnego „inwestora”.

Przesłanie tu zawarte tylko na pozór wydaje się oczywiste. Niestety, jak na promocję regionu, klipy w żaden sposób nie przybliżają specyfiki i możliwości Małopolski, umiejscowione są w uniwersalnej przestrzeni, a jednocześnie schlebiają  prymitywnym stereotypom. No bo co z nich wynika? Że Małopolska jest zdesperowana, a mieszkające tam kobiety lecą wyłącznie na facetów z wypchanymi portfelami?

Suzan Giżyńska & Piotr Matecki for CRACOW „THEATRE” from Rock & Reel Production on Vimeo.

Suzan Giżyńska & Piotr Matecki for CRACOW „CHURCH” from Rock & Reel Production on Vimeo.

Suzan Giżyńska & Piotr Matecki for CRACOW from Rock & Reel Production on Vimeo.

Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_mobile
Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_desktop

Komentarze: 9

Dodaj komentarz »
  1. THIS IS TERRIBLE.

  2. znakomite, sto lat za murzynami…

  3. Rany, ale żenada. Pomijając wymowę tych „dzieł”, to całość na poziomie wczesnego gimnazjum. Zgroza!

  4. Reklama
    Polityka_blog_komentarze_rec_mobile
    Polityka_blog_komentarze_rec_desktop
  5. mam nadzieje ze poleca za to glowy! wydawac publiczne pieniadze na promocje prostytucji?!

  6. nie mówiąc już o tym, że „inwestor” to oczywiście MUSI być facet, bo przecież kobiety nie mają kapitału. Skąd miałyby mieć skoro siedzą w domach i się pindrzą żeby złapać męża. Taki przynajmniej obraz świata prezentują autorzy. Podziękuję:/

  7. Małopolska ma ogromny potencjał w polskich żonach dla obcokrajowców! Agencja Rozwoju Regionalnego wie, jakie są najmocniejsze strony regionu – to kobiety na eksport.
    Jeśli taki prymitywny przekaz to chleb powszedni w polskiej komunikacji, to naprawdę nie ma co się łudzić, że ktoś z zewnątrz będzie traktował Polaków lepiej, niż Bułgarów czy Rumunów, skoro ten naród już tak ma…

  8. Podzielam powyższe opinie. Małopolska w rękach męskich szowinistow?

  9. No tak, w Małopolsce nie wystarczy być facetem przystojnym, trzeba być facetem przystojnym i przy kasie.
    Jedyne „dobro”, w które można zainwestować w Małopolsce, to kobiety – chyba taki przekaz z tych klipów płynie.

  10. „oddamy ci NASZE kobiety” … pan redaktor tak wyśmiewa reklamy bo zaniepokoił się i poczuł ze musi walczyć o swój stan posiadania przed inwazją najeźców z obcego plemienia?

Dodaj komentarz

Pola oznaczone gwiazdką * są wymagane.

*

 
css.php